Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφεται το εγχείρημα πρότυπο του κ. Σαμαρά να διωχθεί κακήν – κακώς το ΔΝΤ από την Ουγγαρία. Υπενθυμίζουμε ότι ο πρόεδρος της ΝΔ είχε επανειλημμένως ταχθεί υπέρ της στάσεως της κυβερνήσεως του Βίκτωρ Όρμπαν έναντι του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, προϊδεάζοντάς μας για τις δικές του προθέσεις εις ό,τι αφορά την χώρα μας. Μετά από 15 μήνες σκληρής «αντιμνημονιακής» οικονομικής πολιτικής, η Ουγγαρία… καταρρέει.

Κι όταν λέμε καταρρέει, να διευκρινίσουμε τι εννοούμε. Καταρρέει επειδή διάλεξε τον εύκολο δρόμο. Αυτόν που ομαδόν ορίονται ότι θέλουν να εφαρμόσουν Σαμαράς, Τσίπρα και το λοιπό συνονθύλευμα του «αντιμνημονιακού μετώπου». Το νόμισμά της Ουγγαρίας κατέρρευσε, οι πιστώσεις κόπηκαν στερώντας την χώρα από εισαγωγές, τα νοσοκομεία κλείνουν το ένα μετά το άλλο μαζί με τα σχολεία, καύσιμα διατίθενται με το δελτίο. Και να σκεφθεί κανείς ότι για λόγους ιστορικούς αλλά και γεωγραφικούς οι ισχυρότερες ευρωπαϊκές χώρες είχαν επενδύσει στην Ουγγαρία τεράστια ποσά και φυσικά ανάλογες ήταν και οι βοήθειες που της εδόθησαν.

Εδώ και κανά δυο μήνες βέβαια, ο κ. Σαμαράς δεν μιλά πια για την Ουγγαρία και τους σκληρούς και ηρωικούς φίλους του. Μετά την σούπερ – κωλοτούμπα του Νοεμβρίου βλέπει ακόμη αστεράκια και ίσως να μην πήρε χαμπάρι την αντίστοιχη κωλοτούμπα του Βίκτωρ Όρμπαν, ο οποίος ως εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή έχει πέσει στα πόδια του ΔΝΤ και του ζητά να γυρίσει πίσω, ασκώντας ήδη σκληρότερη πολιτική και από αυτήν που του πρότεινε το ΔΝΤ και πρόθυμος να ασκήσει και χειρότερη.

Βλέπει αστεράκια ο κ. Σαμαράς και δεν βλέπει την πολιτειακή πια κρίση που αντιμετωπίζει η Ουγγαρία, με το Σύνταγμα να καταστρατηγείται, τον τύπο να φιμώνεται, την δικαιοσύνη να ελέγχεται απροκάλυπτα μέσω ειδικών μέτρων από την κυβέρνηση και την χώρα να οδεύει προς κοινοβουλευτική δικατορία.

Έκλεισε σήμερα και η Malev

Ούτε φυσικά θα διάβασε σήμερα ο Αντώνης Σαμαράς για την Malev. Ο ιστορικός ουγγρικός αερομεταφορέας, η γνωστή Malev ανέστειλε σήμερα την λειτουργία του. Ο οικονομικός κατήφορος της κρατικής επιχείρησης ήταν ασυγκράτητος, είπε ο Γενικός Διευθυντής της, Λόραντ Λίμπουργκερ αιτιολογώντας το κλείσιμο στην κεντρική ιστοσελίδα της Malev. Στο αεροδρόμιο Φεριχέγκι δημιουργήθηκαν τεράστιες ουρές από επιβάτες που προσπαθούσαν να εξαργυρώσουν τα εισιτήριά τους ή να τα ανταλλάξουν με εισιτήρια άλλων εταιρειών. Είναι θαύμα που μέχρι στιγμής δεν έχουν παρουσιαστεί έκτροπα. Ο φίλος του Αντώνη Σαμαρά, Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτωρ Όρμπαν ανακοίνωσε στο ραδιόφωνο, ότι η κυβέρνησή του εκπονεί μία επανεκκίνηση της επιχείρησης. Γιατί η λέξη αυτή μου θυμίζει «Ζάππειο ΙΙ»;

Η κυβέρνηση της Βουδαπέστης είχε ήδη θέσει την εταιρεία σε καθεστώς προστασίας. Ωστόσο οι πληροφορίες περί επικείμενης χρεωκοπίας όξυναν ακόμη περισσότερο το πρόβλημα ρευστότητος της εταιρείας, εξηγεί ο Λίμπουργκερ. Οι προμηθευτές, «από την μία μέρα στην άλλη» απαιτούσαν προεξόφληση των παραγγελιών. Η διεύθυνση της επιχείρησης αποφάσισε το κλείσιμο. «Υπ’ αυτήν την έννοια, από τις 6 το πρωί της 3ης Φεβρουαρίου, μετά από 66 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας, δεν θα πετάνε πια τα αεροπλάνα της Malev», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Malev όφειλε μέχρι σήμερα να προσφέρει αποζημιώσεις εισιτηρίων της τάξεως των 30 εκ. Ευρώ. Τα λεφτά αυτά όμως δεν υπήρχαν, παρ’ ότι η ουγγρική κυβέρνηση χρηματοδότησε την περασμένη Τρίτη με ένα ενισχυτικό πακέτο 6,8 εκ. Ευρώ για την αποζημίωση επιβατών.

Να σημειώσουμε εδώ ότι ήδη είχε αρχίσει η κατάσχεση αεροσκαφών της Malev ακόμη και όταν αυτά βρίσκονταν σε ξένα αεροδρόμια